Is het Candida Dieet duur? Deel 2


Met een verandering in je voedingspatroon kom je al een enorm eind.
Als het je lukt om het Candida dieet vol te houden geniet er dan ook van en trakteer jezelf op iets bijzonders.

Een dagje wellness of een heerlijke maaltijd met allemaal gezonde, lekker ingrediënten.
Heb je zin in de volgende uitdaging, kijk dan eens naar de verzorging van je lichaam. Ook daarin zijn er mogelijkheden om te besparen zodat het candida dieet niet duur hoeft uit te vallen.


Verzorgingsproducten
Het is over het algemeen en in het begin van het Candida dieet beter om niet teveel chemische verzorgingsproducten te gebruiken. Denk daarbij aan parfum, shampoo, deodorant, tandpasta, bodylotion, gezichtscreme en ook haarverf. Ga liever voor natuurlijke opties. Je huid is een spons dus alles wat je erop spuit en smeert moet je lichaam ook weer verwerken.

Voordelig je eigen verzorgingsproducten maken
Shampoo zonder SLS
Shampoo zonder SLS
Probeer bijvoorbeeld eens zelf je tandpasta te maken, doe 's ochtends aan oilpulling, spuit je parfum op je kleding en niet op je lichaam, stop met het gebruiken van crèmes en bodylotion's.  Die heb je echt niet nodig, dat wordt je aangepraat door de bedrijven die de producten verkopen. 

Gebruik olijfolie om je ogen schoon te maken, dat doe ik al jaren en het werkt perfect. Ik ben het gaan doen omdat ik het gebruik van normale oog reinigingsmiddelen te heftig voor mijn huid vind. Ik hoor ook wel van mensen die rozenolie gebruiken maar dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.
Iets waar ik zelf wel meer geld aan uitgeef is aan shampoo. Daar heb ik tot nog toe nog geen goed alternatief voor gevonden om het zelf te maken. Ik gebruik de shampoo van Harmonie voor normaal haar.

Lees ook eens:

Geen opmerkingen: