Een Candida Snack voor Kinderen


Candida Dieet Snack voor Kinderen
Amandelen

Mijn collega Christien vertelde me dat haar dochter Judith graag snoepjes mee wilde in haar broodtrommeltje naar school.
Aangezien Christien heel bewust omgaat met wat ze aan haar kinderen geeft vertelde ze Judith dat ze geen snoepjes mee zou krijgen en dat ze voortaan maar nee moest zeggen als een vriendinnetje haar iets aanbood. Waarop Judith zei "maar mama, dat kan ik niet en dan kan ik geen snoepjes teruggeven aan mijn vriendinnetjes".
Omdat Christien haar niet het uitdelen aan haar vriendinnetjes wilde onthouden en eigenlijk ook wel snapte dat het heel lastig is als jong meisje om nee te zeggen kwam ze met een creatieve en gezonde oplossing:
Judith mocht 2 keer per week cashewnootjes mee naar school. Toen Judith de cashewnootjes voor het eerst meenam heeft ze er zelf misschien 1 of 2 gegeten. Al haar vriendinnetjes waren zo nieuwsgierig dat ze zo op waren.

Christien wilde Judith geen snoepjes meegeven omdat ze bewust niet teveel suiker aan hun voeding wil toevoegen. In het meeste brood zit al suiker, in vleeswaren zijn suikers verwerkt en ze krijgt al chocoladepasta op één boterham. Daarnaast krijgen schoolkinderen vaak een pakje melk op school, in melk van de koe zit lactose, dit is ook een vorm van suiker. Maar wist je dat kinderen die chocolademelk drinken, een kruiwagen aan suiker meer binnenkrijgen voordat ze klaar zijn met de basisschool dan kinderen die melk drinken.
Een gezond alternatief om voor een kind wat te snacken tussendoor of na de lunch zijn nootjes. Je kunt ook amandelen, hazelnoten of walnoten proberen. Cashewnoten zijn een pindasoort waar mensen met candida gevoelig op kunnen reageren.
Zo af en toe kun je je kinderen of jezelf ook eens verwennen met een portie blauwe bessen tussendoor, die zitten boordevol vitaminen en smaken ook nog eens lekker sappig en zoet.
Een reactie plaatsen